:welcome:

Selamat Datang , Selamat Membaca
Inilah Dunia si Gadis Mocha



:gadismocha:

:gadismocha:

:soundofsoul:

Friday, December 9, 2011

you are the only one

selama ni aku hanya percaya
"kawan buat gelak ketawa banyak, tp kawan buat kongsi sedih susah nak jumpa"

tapi malam ni , aku melihat sendiri dan merasai sendiri
secara tiba2 ramai memenuhi bilik aku dan kami bergelak ketawa dgn macam-macam cerita

tapi, secara tiba2

muncul sorg membawa berita sedih bila pendrive aku file sume jd shortcut (aku dh rasa nak mengamuk)
then muncul pulak roomate aku dr bilik sebelah membawa berita lagi tambah pedih hati serta luluh hati aku
housemate aku dah jumpa rumah sewa dorang untuk sem depan sedangkan aku n roomate aku dah buat percaturan nak tinggal sama2 n bru plan nak cari rumah esok. n  bila aku dengar yg dorg dah dpt rumah tu tanpa bagi tahu sepatah pun kat aku.. seriously aku menangis

aku sedih bukan apa,
aku baru je lagi kat bumi arau ni, dah la terperosok hujung semenanjung ni, siapaje boleh bantu aku kalau bukan orang2 sini n kawan2 aku kat sini? aku berharap dapat tinggal serumah dengan orang yang aku dah kenal sekurang2nya, lagi pun dorang dah memang housemate aku time mula2 jejakkn kaki kat bumi arau ni, aku berharap sangat dapat sama sama dengan dorang. tapi tetiba sorg bgtau die dah ade rumah tp di duk ngn dak2 kelas die. takpe lah, die dah bagi tau sendiri. tapi, aku cukup terkilan bila housemate+clasemate aku sendiri tak cakap sepatah mengajak aku tinggal dengan dorang ke apa. tapi secara tiba tiba die dah mengajak lagi dua org housemate aku tinggal dengan dorang sem depan. n ada pulak sorg cakap "oh, kiranya korang berdua je lah yang takde rumah lagi ni?" aku tersentap dengan ayat die and aku cukup tak tertanggung sakit hati ni.. roomate aku ada cakap yang kalau takde rumah lagi die nak join geng2 klantan die.. so, aku akan redha kan die kalau aku sendiri dah ada tempat. tapi bila jadi macamni.. aku tanak die pun turut takde tempat hanya kerana tanak tinggalkan aku. aku jadi sayu sendiri.. mengenangkan naseb aku dan roomate aku yang dipinggirkan.. 

cukuplah selama ni aku yang selalu dipinggirkan sebab perangai aku yang lain dari yang lain
tapi, jangan lah kau turut terikut sama.. aku risaukan orang sekeliling aku, tapi orang sekeliling aku kesahkan aku ke? aku tertanya-tanya sendiri.. sepanjang diha n farah kat bilik aku, aku menangis n takde sape tanya kenapa aku sedih or apa.. aku tak kesah sebab aku tau selama ni pun takde sape berani tegur aku bila aku mengamuk or sedih.. tapi malam ni.. bila sume dah balik bilik masing2.. roomate aku tetiba datang duduk sebelah aku n die usap belakang aku tuk tenang kan aku n cakap dgn aku "takpe lah, jangan sedih.. aku ada.." seriously, airmata aku lagi laju mengalir sebab aku terharu dengan tindakan die.. selama aku berkawan, tak ada penah seorang pun bertindak macam tu dengan aku.. aku ingat die tak dapat detect aku menangis kenapa.. yelah aku dalam tension2, tengah betulkn pendrive yg dah tak tertolong tu airmata aku menderu mengalir.. macam2 andaian org boleh buat kan.. tapii macam mana die tau aku sedih sebab rumah n seangkatanya tu n betul pulak tu.. aku cukup tersentuh dengan tindakan kau.. aku sayang kau sangat2.. walau pun aku jenis tak pandai expresskan, tapi aku nak kau tau aku sayang kau.. AH :")

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...