:welcome:

Selamat Datang , Selamat Membaca
Inilah Dunia si Gadis Mocha



:gadismocha:

:gadismocha:

:soundofsoul:

Friday, August 19, 2011

Aku Insan Biasa

Siapa Aku? Siapa Diriku?
Aku Hanya Insan Biasa
Manusia yang tetap melakukan kesalahan
Tidak terlepas melakukan dosa

Ya , aku sedar akan kekhilafan diri ini...
Aku tidak menafikan jika ada yg benci akan diri ini
Mungkin ada yang mengatakan diriku ini perasan bagus , konon je baik , alim-alim kucing camtu..
Aku sedar akan pandangan orang sekeliling terhadap aku..

Aku sering menasihati sahabat ku agar tidak meninggalkan solat
Walhal.. aku sendiri kadang kala lalai..
Aku sering menasihati sahabatku agar tidak menodai hati dengan terlalu memuja kekasih hati
Walhal.. aku sendiri tidak terlepas dari terlalu merindui insan lain drpada Allah s.w.t dan Rasul-Nya
Aku sering merasa terkilan dan sedih jika sahabat ku tidak mengendahkan suruhan agama
Walhal.. aku sendiri kadang kala ambil mudah..
Jika aku memberi nasihat , dari siapa pula aku harus menerima nasihat??

Ya , Aku hanya insan yang lemah imannya..
Adakah di atas kekhilafan diri ini , aku tidak berhak menasihati??
Bukan kah kita harus saling menasihati dan saling mengingat kan..
Apa yang aku lakukan adalah tanggungjawab sebagai seorang muslim yang menyayangi sahabatnya..

Tidakkah korang rasa , korang juga perlu menegur aku jika aku melakukan sesuatu yang salah?
Tidakkah korang rasa , korang perlu mengingatkan aku apa yang aku terlupa atau terlalai?
Maafkan aku jika aku terlalu mendesak.. aku hanya mohon..
Jika korang sayang aku sebagai sahabat , jangan menghakimi aku..
tetapi, tegur lah aku.. jangan takut untuk menegaskan sesuatu yang betul jika aku bersalah..

Aku Hanya Insan Biasa =')


Ya ALLAH , ampunilah hambamu ini
yang tidak terlepas dari melakukan dosa
aku khilaf ya ALLAH
Bimbing lah aku ya ALLAH
Berikanlah aku tunjuk ajar
Agar Kalamullah menjadi panduan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...