:welcome:

Selamat Datang , Selamat Membaca
Inilah Dunia si Gadis Mocha



:gadismocha:

:gadismocha:

:soundofsoul:

Monday, August 1, 2011

1 Ramadhan 1432

SAHUR
Pagipagi lagi dah kena marah ngn ibu sebab alarm ibu bunyi lambat drpd yang sepatutnya.
aku setkan pkul 4, tapi pukul 4.45 baru ibu sedar.. pastu mara aku n cakap aku sala set alarm. :(

SUBUH
Lepas solat Subuh, sempat lah tadarus jap smpai mengantuk n tido balek . huhu

KERJA
Pegi keje gerak pkul 9 sebab 9.30 ada briefing. Menakjubkan kerana ramai pulak masuk briefing pagi tadi.
Kembali ke mood Puasa.. tak ramai pun customer.. bosan sungguh ! bila bosan, buat aku btambah lemao!

Tghari rehat dengan Aen.. g bank BSN pinjam motor Fakrul, helmet die aku pkai, Aen pakai helmet Ijoy.
Lawak lah sehh.. Aen kata die takut ngn style aku bwk moto uh.. huhu. aku dah biasa derr.. kat tgh2jalan tetiba walet aku jatuh, terkeluar duet aku rm20. sekeping rm10 melayang masuk longkang, sekeping lagi atas jalan je..huh. naseb baek tak banyak kete. selamat lah lagi aku berhenti mengejut kat tepi jalan tuh n  patah balek g amek walet n duet aku.. adoiyai.. (actly, first time rempit ngn motor org laen)

Petang pulak aku kene balek pukul 4.30.. ingat nak balek kul 5tapi tetiba permenant aku bertegas gak nak suh aku balek kul 4.30 . hurm, aku ikut kan aja.. tapi ayah aku jemput lambat lah seh.. pkul 4.30 tuh aku call rumah, ayah aku baru terlelap ke camner tah.. so,aku tunggu je lah.. sempatlah aku borak2 dulu ngn Fizal time die baru balek dr bazaar n before die msuk keje lek.. padan muke kau full ! aku dapat bbuke kat ruma wehh.. haha (jahat lak aku en).

BALEK KEJE
Sampai je rumah pkul 5.30 cmtuh, aku terus dapatkan tilam.. perghhh ! nikmatnya ALLAH je yang tau aku rasa cmner.. hehe. dalam pkul 6 cmtuh baru aku sedar aku belum mandi n solat Asar.. so, cepat2 lah aku bgn g mndi.

Lepas solat, aku terus tolong ibu siapkan mknn tuk berbuka.. kteorg bbuke dengan apa yang ada je.. tak pegi bazaar pun.. 

BERBUKA PUASA
mampat lah seh perut aku ! padahal takdelah bnyk mane aku makan.. kalau nak dibandingkan dgn time dulu, dulu aku lagi rakus kot ! tapi kali ni steady je.. tuh pun full tank -.-

TARAWIH
Adalah lebih kurang hampir 2 tahun aku tak jejakkan kaki kat Surau Nurul Iman yang dekat ngn rumah aku.. mana taknya, tahun lepas punya trawih aku buat kat matrix je.. time form5 dulu, bukan full month pun aku g trawih.. hujung2 bulan dah malas. teruk betul aku kan..
So, harini aku kembali menjejak kan kaki ke surau tu.. rindu jugak suasana Ramadhan macam nie -^_^-



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...