:welcome:

Selamat Datang , Selamat Membaca
Inilah Dunia si Gadis Mocha



:gadismocha:

:gadismocha:

:soundofsoul:

Monday, August 15, 2011

Some Part Missing

Tetiba Aku rasa nak mengimbau kenangan zaman kegemilangan Aku sebagai Senior Sekolah iaitu sebagai Pelajar Tingkatan Lima. Kegilaan kami sangat terserlah apabila kami merupakan pelajar yang banyak bodek Cikgu. Okeh! bila datang lambat, mana kene rotan macam yang lain, Sir William bagi kteorg buat keje lain..hehe. Saat Aku dan Miya bodek Pn.Norlia (cekgu kaunseling) untuk kiteorang join Kem CITRA yang kat IKBN Dusun Tua tuh.. Padahal kalau nak diikotkan, nama Aku dan Miya langsung tidak tercalon untuk pergi kem tuh..Bak kata Ustazah "Budak Dua Orang Nie Baek2 Je".. huhu.. baek ke? Alhamdulillah, Kiteorg masih lagi dalam kenakalan yang terkawal.. Hehe. tapi disebabkan ada yang menolak tawaran untuk menyrtai kem tersebut , maka kami yang tidak mahu kebosanan kerana geng gila-gila kami semuanya kena pegi kem tuh.. So, apa lagi.. bodek lah Cikgu jawabnya sebab nak ikot jugak ;D






Aku teringat lagi time ada test lisan untuk BM.. Cikgu cakap tak kesah lah kiteorg nak present n cakap pasal apa pun.. ada yang siap cam nak memasak lah, ada yang citer sal bola keranjang lah.. macam-macam lagi.. Tapi Aku dan Miya lain pulak.. Miya berpuisi dengan iringan gitar Muhd Fizri.. Aku pulak konon nak bercerita pasal pengalaman kat kem tuh.. coz banyak yang menariknya.. Tapi, Aku gagal meyampaikan dengan baik.. So, memalukan diri sendiri je.. Haha! Kesah Pulak Aku?! Lantakkk ;P

Bila lagi beberapa bulan nak SPM tuh.. Aku and The Geng Of  Uhui.co baru nak rapat.. Sejak bila kiteorang rapat? Sejak kiterog tusyen sama-sama kat Bukit Dukung.. Kiteorg selalu komen2 pasal Cikgu2 tusyen tuh.. Tapi bila time Math je semua focus .. Duh! Hurm.. Apa lagi kami buat ye? Haa.. kalau tak silap, time bulan puasa.. kiteorg rajin singgah rumah Zahier tuk maen mercun.. heh. Aku supply mercun tuk diorang time nih sebab kat rumah Aku ada lagi stok mercun yang dari 2Tahun lepasnya.. saja nak habiskan stok je tuh.. time nieh hati aku berbunga-bunga lagi dengan kau kan Afi Kan? Asyik kene usik je dengan yang lain.. Haha..kenangan kenangan.. Tapi kejap je kan? Tak Apa , Segala yang manis Aku simpan, yang pahit Aku tanak kenang pun :)





Time Raya pulak, kat rumah Aku kite wat gathering kan UHUI.co? Tuh la First gath kite kan? Seronok wehh.. Time beday aku pulak tuh.. Aku rasa macam baru bebas dari sangkar je. Tapi sayangnya.. kita belum SPM lagi pun time tuh.. masih perlu study.. ingat lagi pesan Ayah Aku buat semua? " Nie Last Ye Korang Beraya.. Lepas Nie Focus Nak SPM Pulak!".. Haha , Apa reaksi korang ye? *senyum , sengih cam kerang busuk, angguk-angguk je kan?* Yang Aku dah nak terkekek2 kat blakang ayah Aku ;P (heyy.. Teringat Pula kes ada orang tuh tak jumpa kuah laksa )



Time skola pulak , tiap kali balek skola je.. kteorang mana balek rumah teros.. kteorang mesti stay kat skola lagi coz mahu study ramai-ramai.. lepas study, apa lagi releas tension dengan buat skola tuh macam rumah sendiri jeh.. sukahati Aku lah nak buat apa. Ada sekali tuh.. Afi kene kejar dengan Sir William..Afi kata die saja je lari padahal die tak wat pape pun.. Sir William pulak ingatkan ada buat salah lah budak tuh yang die g kejarnye.. tuh satu hal.. Ada lagi yang gilanya AFi n Matt pegi men lompat dari 1st Floor.. Bengang je Aku time uhh bila Gila dorang tak dapat dikawal.. Aduhh.. Ngeng je!






Tapi Alhamdulillah.. Result SPM kami masih melayakkan kami ditempatkan di IPTA n IPTS.. Masing masing bawa haluan masing masing sekejap lepas tuh.. Tapi, tetap jugak kami tak boleh berpisah.. Selagi da FaceBook, Blog , Myspace, or whatever Social Networking skang nie.. kami akan terus berhubung Tanpa Sempadan..

Heyy Buddies.. GoodLuck!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...