:welcome:

Selamat Datang , Selamat Membaca
Inilah Dunia si Gadis Mocha



:gadismocha:

:gadismocha:

:soundofsoul:

Saturday, August 6, 2011

my fullday work on saturday while fasting

URGHHHHH!!!
ramai gila customer! hari sabtu kann.. mana tak ramainya.. masing2 datang satu family sume nye shopping raya.. tak menyempat! aku full pulak.. aku sorang je jaga kaunter aku.. tu takpe lagi kalau takde gangguan.. tapi bila customer dari kaunter lain banyak mulut.. nak taknak, terpaksa lah layan padahal customer aku sendiri pun tak settle lagi nak bukak bill sume.. haihhh. mana lah pegi staff kat kaunter tuh. menyirap je nak kene layan customer die.. mana tak nya, kasut kaunter tuh sume nye murah2.. tapi bukan jenis tahan lama pun..design pun ala kadar je.. aku naik meluat nak layan customer die yang banyak songeh sangat.. mulut sume takleh nak diam. kadang kadang bila dah sakit hati sangat , aku jawab je "takde lah, saya tak tau, sy tak jaga sana" . hambekk kau ! walaupun kata JUSCO "customer always right n tak boleh cakap 'tak tau' pada customer", tapi tak bermakna semuanya apa yang customer buat tu betul.. bila dengan selamba derk aku je jawab macam tuh.. aku da redha dah kalau jusco nak amek tindakan kat aku ke apa kalau customer buat report lah.. kalau customer tak buat report, takpe lah.. tak kene pape pun..

first time aku berbuka puasa dengan warga jusco.. baru aku tau macam mana keadaannya time berbuka.. hurm.. yang menakjubkan nya.. bila aku g naek surau nak solat maghrib kan, SURAU PENUH DERR!!! selalunya tak ramai pun.. kira bole bernafas lagi lah.. nie.. memang kelam kabot je aku solat n pkai tdung pun ala kadar then g tandas baru lah pkai tdung betul2.. surau tu dah la kecik je.. tapi alhamdulillah la ade jugak tempat solat.. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...