:welcome:

Selamat Datang , Selamat Membaca
Inilah Dunia si Gadis Mocha



:gadismocha:

:gadismocha:

:soundofsoul:

Thursday, June 30, 2011

Serba Salah

Kalu kerja saket hati ,kalau tak kerja takde duet .

Aku baru ingat nak buat duet siket tu raye nie.. tu aku sanggup kerja bulan puasa nie. Tapi,aku ingat nk deal ngn permenent aku tuh tuk tuka siket jadual tuk bulan puasa nanti.. kira seminggu morning, seminggu noon. Gilir-gilir lah shift kan.. tapi aku baru teringat hari tu baru je aku cakap maen2 "alang-alang tu seminggu jelah tira morning..hahaha"..die tetibe ngn nada tak puas aty "haa , cmtuh buat ar report".. Adoyaii.. buat report tuh sume keje die sbg permenent.. aku baru sebut sminggu morning, belum aku cakap nk sebulan morning . huh! Nie kan lagi aku nak mintak tuk bulan puasa nie.. Agak-agak la derr, bulan puasa tuh.. die nk suh aku msuk noon je ke? kemane trawih aku? kemane tadarus aku? tak sronok la tak dapat bbuke puasa ngn family.. tahun lepas aku da kat dalam matriks tuh pun tanpa family.. sedih la aku ;(

Tu satu hal..ngah aku sedih2 pikir nak wt cmner nnti bulan puasa , aku ternampak pulak report sales yg die buat. 'Personal Sales' aku nmpak kat situ.. then ade due coloumn. 1st coloumn name die , 2nd coloumn nme aku.. aku saje lah tgk2 je.. tetibe aku teringat tarikh yg permenent aku tuh cuti 4hari n aku kne full 4hari..sebab bru je kejap tadi ade akak tu tnye sal tarikh tu.. so, automatik lah aku maseh ingt tarikh tu.. aku tros tgk kat report tuh.. pada tarikh 18,19,20,21 June yg die cuti tuh kan.. boleh pulak ade rekod sales kat name die.. patotnye untuk empat4 hari tuh sales sume kat name aku.. aku tak paham! kenapa die perlu buat mcm tuh?? nak cover cuti die ke? tak boleh gak sbb punch card die dah confirm offday 4hari tuh..nk komisen? heii , aku tak kesah lah kalu die nak kaut komisen sume..tapi agak2 lah derr,, hari die cuti tuh yg die nk klentong..bodoh lah kann. damn! sanggup die buat cmtuh.. aku punye hours keje dah la keje potong.. dari boleh keje 8jam sehari.. dah kene keje 6jam jeh maximum.. kirenye gaji aku dah maken kurang.. tapi tadi supervisor baru je dtg bg die surat information yg die punye elaun naek dr rm80 jadi rm130.. dri basic die rm880, jadi rm930.. Haishh.. menyirap derrr...kalau nak ikot kan sekrang tgh Sales JCard Privillege..aku boleh jugak lagi msok pkul 2.. tapi die cm bangang suh aku msuk kul 4 jugak. naek benci aku.. Hilang tros mood aku nak keje.. aku nie kne msuk lmbt, die boleh pulak buat OT.. HUH!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...